نمايش هنرهاي کهن آذربايجان شرقي در شهرتاريخي زاهدان

به گزارش ميراث آريا(chtn) به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي، تراب محمدي در حاشيه جلسه شوراي فني صنايع دستي ضمن اعلام مطلب فوق گفت: هنر، مفهومي فراتر از زمان و مکان است و به همين علت، شاهد پيوند غربي ترين نقطه شمال با شرقي ترين شهر جنوب ايران خواهيم بود و ثابت خواهيم کرد هنر مي تواند همه فاصله ها را کوتاه کند.

رئيس شوراي فني صنايع دستي آذربايجان شرقي افزود: براي معرفي و گسترش هنرهاي بومي و ملي و آشنايي مردم سراسر کشور با هنرهاي غني و زيباي آذربايجان شرقي، هنرمندان هنرهاي سنتي و صنايع دستي استان، با حمايت سازمان در تمام نمايشگاههاي مرتبط شرکت مي کنند و به نمايش و توليد زنده آثار منحصر بفرد صنايع دستي مي پردازند.

به گفته محمدي در همين راستا هنرمندان آذربايجان شرقي در دومين نمايشگاه سراسري صنايع دستي سيستان و بلوچستان که از 23 بهمن ماه لغايت 27 بهمن ماه در شهر زاهدان برپا مي شود، حضور مي يابند.

وي تصريح کرد: هنرمندان استان در رشته هايي همچون صنايع نقره، شيشه، سراجي، هنرهاي مربوط به فرش و آثار سفالي و سراميکي، توانمندي ها و ظرافت هاي هنري خود را در معرض ديد هموطنان قرار خواهند داد.

رئيس شوراي فني صنايع دستي استان آذربايجان شرقي، با اشاره به اهميت رشته هاي مختلف صنايع دستي، افزود: صنايع دستي در استاني تاريخي و فرهنگ پرور و هنردوست مانند آذربايجان شرقي، بيش از يک فعاليت ساده هنري است و بسياري از مردم آن را به عنوان شغل پذيرفته اند و به شکل کاملا جدي به آن مي پردازند.

به گفته محمدي، اين چنين نمايشگاه‌هايي که در آن مردم مناطق مختلف کشور با هنرها و صنايع و بدايع هنري همه استانها آشنا مي شوند، فرصت خوبي است تا ما هم در مورد توانمندي ها و هنرهاي منحصر به فرد استان خود اطلاعات درست و دقيق و عميق به علاقمندان ارائه دهيم و نسبت به گسترش اين هنرها در همه جاي ايران اقدام کنيم.

اين نمايشگاه با حضور نمايندگان تمام استان‌هاي کشور در 150 غرفه نمايشگاهي بهمن ماه سالجاري در محل دائمي نمايشگاههاي شهر زاهدان برپا خواهد بود./106

انتهای پیام/

کد خبر 1387111535